Jag vill ha en förändring.

Jag vill ha en kraftig förändring i mitt liv, och det är nu. Vet bara inte vilken ände jag ska börja med, jag vill förändra min syn på olika saker och förbättra mina tillgångar och fixa det som jag har efter mig. Jag vill ändra samhället och få delta och få yngre människor att se och inte härma de äldre, utan vara barn så länge som kan och sen göra det dom drömmer om.

Jag hade viljat vara barn längre och få göra det jag skulle ha gjort än att planer förändras pga äldre människors beslut och ändra på sig hela tiden. Jag hade viljat leva i en familj som funkade och höll ihop en att splittras och allting vart annorlunda. Jag hade viljat vara starkare i dag än vad jag är och kunnat säga nej från början. Nu är det försent att ändra på det förflutna men det var mycket man ville som man inte fick uppnå och få vara med om som man aldrig mer kommer kunna påverka. Jag ska vara en bra förebild för mina syskon och den dagen jag får barn ska jag göra allt för att dom ska vara just barn så länge dom vill och kan! Dom ska må bättre än vad jag gjorde och få drömma och få vara trygga. Därför vill jag förändra nu, för nu är det min tur att visa vad jag kan och vill! Nu är jag såkallad "vuxen" och jag påverkar andra i min omgivning mer än vad man tror.  Det är nu och inte sen. 

 


Kommentarer
Anonym

gilla!

2010-10-06 @ 13:16:51
Anonym

Du är jävligt smart och duktig du!

2010-10-06 @ 15:03:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lindahlen

The reason to live life is simple, life will play with you in the end anyway

RSS 2.0